laragoesusa.reismee.nl

De eerste 3 weken! :))

Hii iedereen,


Ik heb nu eindelijk een moment gevonden om jullie een update te geven over de start van mijn avontuur. Dus laten we maar bij het begin beginnen.


Zaterdagochtend 29 augustus, ging mijn wekker om 5:00 uur. Het was zover, de dag dat ik ging vertrekken naar Amerika voor 10 maanden. Het moment om nog even voor het laatst thuis naar de wc te gaan haha en het moment om nog even de laatste spiegel selfie te maken ;).

Toen ik al mijn spullen bij elkaar geraapt had, stapte ik de auto in samen met papa, mama en lotte. Onderweg naar Schiphol.


Aangekomen op Schiphol was gek, ik werd toch wel een beetje zenuwachtig, wat ik de dagen ervoor eigenlijk nog helemaal niet was. Gelukkig kwam ik al snel twee andere meisjes tegen van Travel Active, waarmee ik samen heb ingecheckt. Dat vond ik wel fijn.

Na het inchecken was het toch echt tijd om afscheid te nemen van mijn ouders en zusje en dat vond ik wel verdrietig. Ik besefte me op dat moment dat ik ze nu een hele lange tijd niet ga zien. Maar gelukkig bestaat er nu whatsapp en FaceTime. Na het afscheid ging ik samen met de twee meiden en nog een jongen door de douane. Bij de douane moest ik wel een tijd wachten, want ik had stroopwafel cake mix mee en eerst dachten ze dat ik drugs mee had ofso haha. Maar uiteindelijk was het goed en kon ik gaan boarden, ik was blij want ik vloog samen met een van de andere meiden. Eenmaal in het vliegtuig ging de tijd super snel voorbij. Mijn eerste vlucht naar Detroit, MI duurde 8 uur. Ik had het goed voor elkaar ik had een hele rij stoelen voor mij alleen, dus ik kon lang uit liggen. Wat wel echt irritant was, was dat ik de hele vlucht een mondkapje op moest. Dus daarom ging ik extra vaak naar de wc, zodat ik hem even af kon doen haha.


Toen ik eenmaal geland was, zette ik mijn eerste stap op Amerikaanse grond, yeuyyy. Na het landen moest ik gelijk weer door de security check, waar ze mijn visum papieren controleerden. Toen ik daar in de rij stond had ik nog 2 andere meiden ontmoet die ook een highschool jaar gaan doen, dat was wel toevallig. Eenmaal door de security check heen controleerden ze mijn lichaamstemperatuur (ivm Corona) en daarna moest ik mijn koffers overpakken op een andere band. Toen kwam ik aan bij de douane, wat mij meteen opviel was dat je in Amerika als je door de douane gaat je schoenen uit moet doen, dus iedereen liep daar op sokken. En ja hoor weer moest ik bij de douane wachten. Weer hetzelfde probleem met de cakemix, maar uiteindelijk lieten ze me toch door.


Ik had 3 uur overstap tijd, dus samen met het andere meisje van Travel Active zijn we even naar de Mc Donalds om wat drinken te halen. Uiteindelijk kon ik boarden voor mijn tweede vlucht. Deze vlucht was naar Baltimore, PA. Ik vond het wel spannend, want deze vlucht had ik wel alleen (gelukkig was het een korte vlucht, maar 1,5 uur) en als ik uit en vliegtuig kwam ging ik voor het eerst mijn gastgezin zien.


Eenmaal geland liep ik richting mijn koffers en daar stond mijn gastgezin, dit was een superleuk moment. Ze stonden daar met een zelfgemaakt bord, “Welcome to America Lara”, ook hadden ze helium ballen met de vlag van Amerika. Echt super lief. Het was zeker een warm welkom. :D

Mijn eerste Amerikaanse maaltijd was Chick-fil-a, we gingen door de Drive-Thru en aten het thuis op. Na het eten ging ik gelijk naar bed want ik was best wel moe.


30 augustus:

De eerste dag bij de familie Wingert. Ik had heerlijk geslapen na mijn vermoeiende reis, en ik had geen last van een jetlag. Dus dat was fijn. Mijn eerste Amerikaans ontbijt, je kunt het misschien al wel raden... pancakes. ?

Na het ontbijt kreeg ik een kleine tour door de buurt, dat was superleuk om te zien.

En het was tijd om voor het eerst naar een Amerikaanse supermarkt te gaan, we gingen naar de Giant. Je hoort het al aan de naam. Deze supermarkt is mega groot, en er rijden zelfs robots rond door de winkel om te kijken of er iets kapot is gevallen. Dat is echt raar haha.


31 augustus:

Deze dag heb ik mijn school voor het eerst heb gezien en bezocht. Mijn school heet New Oxford High school, en het is zo lekker typisch Amerikaans. Met de grote gangen en de lange lockers.

Ik ging deze dag samen met mijn hostmom naar de school, want op deze dag ging ik mijn schoolvakken uitkiezen.

Het eerste semester heb ik: Integrated math, Algebra ll, English, Journalism, advisory, Art lV, house & interior design. En voor het tweede semester heb ik nog de vakken: Science earth, US goverment, foreign food (kookles).


1 september:

Deze ochtend heb ik voor het eerst Amerikaanse cereals gegeten, natuurlijk mega zoet haha (mis het Nederlandse broodstiekem al een beetje).

Ook was het een speciale dag, want ik had mijn eerste hockeytraining, hier had ik echt mega veel zin in. Het was helaas wel op het gras want het turfveld was bezet door de football jongens die training hadden. Maar bij aankomst werd ik gelijk warm ontvangen door alle meiden dus dat was super fijn en leuk. Het zijn allemaal supergezellig meiden. We hebben rond de 30 meiden in het team.

Ons team bestaat uit seniors, juniors, sophomores en freshman’s. Dus tussen sommige meiden zit wel wat leeftijdsverschil, maar dat maakt niet uit, ze zijn allemaal aardig.

De eerste training was wel gelijk zwaar, want we startten de training met een warming-up en begonnen daarna gelijk aan de stop-sign run. Dit is een heuvelachtige hardlooproute van iets meer dan 5 km, hierbij moesten we rennen van het ene naar het andere stopbord op het schoolterrein. En dit terrein is echt mega groot. Maar hey, ik had het overleeft. En na de run begonnen we echt met trainen.

Ik heb 5 dagen per week 2,5 uur training. Dat is best wel veel, maar dat vind ik juist wel leuk :)).


2september:

Het was zover mijn eerste schooldag als senior op New Oxford highschool.

Mijn wekker gaat elke schooldag al super vroeg af, namelijk al om 5:55 uur.

Echt veel te vroeg.

Super vermoeid stapte ik uit bed en trok snel mijn kleren aan. Ik pakte snel mijn sporttas in (want gelijk na school had ik weer hockeytraining) en ging naar beneden om even snel wat te eten.


Elke schooldag rijd ik samen met mijn hostmom naar school, want zei is Frans lerares op de highschool. Dus dat is fijn, we komen elke ochtend rond 7:10 aan op school en de les start om 7:30.

Om 7:15 moest ik me melden bij de guidance counselor, hier moest ik wachten op een meisje die me door de school ging rondleiden en mee liep naar mijn klassen.


Elke ochtend moeten we voordat alle lessen beginnen de “Pledge of Allegiance” doen. Hierbij moeten we richting de Amerikaanse vlag staan met onze hand op de linker borst. Terwijl we dit doen zeg je de pledge. Dit is een uiting van trouw aan de Verenigde Staten.

Maar het domme was, ik was totaal vergeten dat ze de pledge in Amerika doen, dus iedereen stond al met de hand op de borst en ik zat nog op mijn stoel. Dus toen ging ik maar snel opstaan. Maar ik had geen idee wat ik moest zeggen, dus ik stond daar maar zonder iets te zeggen. Dat voelde echt ongemakkelijk, maar door het mondkapje die je elke dag verplicht in school moet dragen kon niemand zien dat ik niks zei ;).


Wat wel fijn was aan mijn eerste schooldag was dat ik lunch had samen met het meisje die me rondleidde, dus ik was gelukkig niet alleen. Hiermee had ik dus wel echt geluk want Iedereen is verdeeld over verschillende lunchtijden, zodat het niet te druk is in de kantine.

Ik heb altijd A-lunch, dat is van 10:35 tot 11:05.

Op mijn eerste schooldag had ik ook gelijk mijn schoolfoto. De schoolfoto werd gemaakt in de theaterzaal van de school. Deze zaal zag er echt net zo uit als de theaterzaal in highschool musical haha :)).

Ook heb ik mijn ipad voor school gekregen, hier moet ik huiswerk op maken en inleveren.

Na school ging ik gelijk samen met twee meiden uit mijn hockeyteam naar het stadium waar ik hockeytraining had.



3 september:

Deze dag was mijn online schooldag, de aankomende weken ga ik namelijk om de dag naar school. Ze hebben alle leerlingen over twee groepen verdeeld, groep A en groep B. Het is verdeeld op alfabet . Dus de mensen met een achternaam waarvan de letter begint met A-M zitten in groep A en de mensen met een achternaam waarvan de letter begint met N-Z zitten in groep B.

Dus dit is hoe het verdeeld is

Groep A: elke dinsdag en donderdag, maandag om de week.

Groep B: elke woensdag en vrijdag, maandag om de week.


Maar het was dus mijn eerste online schooldag, maar omdat ik nog niet echt huiswerk had was het meer een chill dagje. Wat ook wel leuk is, is dat Riley en ik dezelfde dagen online school hebben.

Omdat Riley en ik allebei niet echt iets te doen hadden besloten we een stroopwafel cake te gaan maken, en deze was echt mega goed gelukt. Het was echt heerlukkk. :))

Om 15:00 had ik ook weer hockeytraining. Na de training kreeg ik van de coach nog twee New Oxford Highschool training tops en twee wedstrijd tenues. Voel me nu helemaal Amerikaans haha.


5 september:

Deze dag ging ik samen met mijn hostfam naar Baltimore, dit is een grote stad ongeveer een uurtje van Hanover (de plaats waar ik woon). Hier hebben we rondgewandeld in het centrum. Daarna zijn we op een water taxi naar inner harbor gegaan. Daar hadden we afgesproken met het gezin van broer van mijn hostmom. Dat was supergezellig. Na rondgelopen te hebben in inner harbor , zijn we met zijn allen naar het huis gegaan van de broer van mijn hostmom.

Hier hadden we lekker eten besteld. Na het eten hadden gingen we buiten via een beamer de nieuwe Disney Mulan film kijken. Ondertussen was er ook een kampvuurtje gemaakt zodat we s’mores konden maken. S’mores zijn geroosterde/ gesmolten marshmallows op een graham cracker met een blokje chocola.

Dit was dus gewoon een dag met een en al gezelligheid. :))


7 september:

Deze dag was het Labor Day, dus ik en riley waren beide vrij van school en mijn host ouders waren beide vrij van werk. Het was deze dag 30 graden dus daarom gingen we naar het zwembad van de country club. Mijn hostvader is lid van de golfclub dus daarom konden we daar naar het zwembad. Dit was echt heel gezellig, hier hadden we ook aan het zwembad avondgegeten. Het was dus een heerlijk relax dagje. :)


12 september:

Deze dag had ik een activiteiten dag met vier andere studenten. Deze studenten doen allemaal een highschool jaar hier in Amerika en gaan naar school hier in de omgeving.

Als eerst is er een Italiaans meisje: Cecilia (ik noem haar ceci), er is een Duits meisje: Fabi, er is een Nederlands meisje: Evelien en er is een Franse jongen: Maël.


Maar ik zal even vertellen wat we deze dag hebben gedaan.

Als eerst gingen we samen brunchen in een parkje, hier hadden we cream cheese bagels, donuts, fruit, crackers, koekjes, cupcakes, koffie, thee en water.

Na de brunch gingen we naar het Gettysburg museum, hier hebben we rondgelopen en hebben we daarna een film gekeken. Om eerlijk te zijn was het museum wel een beetje saai haha, maar het was ook wel interessant. Toen we alles in het museum hadden gezien gingen we naar het centrum van Gettysburg, hier hebben we een escape room gedaan, dit was echt super leuk. Helaas zijn we er niet uitgekomen... maar ik denk dat dat komt omdat we soms echt wel een beetje dom waren. In het begin ging het supergoed ik had de eerste deur open gekregen met een code dus konden we verder puzzelen in die kamer, in deze kamer had ik ook de sleutel gevonden voor de andere deur. Ik gaf de sleutel aan een van de andere studenten en we openden het slot, alleen toen kregen we de deur niet openen. We duwden en we trokken maar de deur ging maar niet openen, dus toen belden we de hulplijn en vertelden we dat de deur niet openging. Toen legde de hulplijn uit dat de deur een schuifdeur was... ik heb me nog nooit zo dom gevoeld whaha.

Maarja helaas zijn we er niet uitgekomen, maar lol hebben we zeker gehad.


Na de escape room gingen we eten in een restaurantje, hier had ik een cheeseburger met patatjes. Heerlijk Amerikaans. Na het eten zijn we naar een populaire ijssalon in Gettysburg gegaan, hier had ik Italiaans kersen ijs besteld op aanrader van de begeleidster. Toen ik eenmaal mijn ijs had gekregen was het gewoon meer een slush puppy dan Italiaans ijs. Zo zie je maar weer, Amerika doet alles op zijn eigen manier. Toen we allemaal ons ijs ophadden gingen we een ghosttour doen. Ik had hier echt veel van verwacht maar het stelde echt helemaal niks voor, we liepen gewoon in het donker door Gettysburg en hier vertelde de gids dingen over een geest die er zou moeten zijn. Het was echt zo nep dat zelfs een beetje saai was.


Na de ghosttour zijn evelien, maël, ceci en ik naar het huis van ceci gegaan. Hier hebben we spelletjes gespeeld en daarna zijn we gaan slapen. Het was een hele gezellige dag.


De volgende ochtend hadden we een brunch met alle studenten en hun gastgezin. Voor de brunch was er mac & cheese, nacho chips met salsa, bbq worstjes, cupcakes, koekjes, donuts, fruit en nog veel meer. Dat kun je geen brunch noemen haha, maar blijkbaar hier in Amerika wel. Na de brunch hebben we spike-ball en camjam gespeeld. Dit was heel gezellig.



16 september:

Deze dag had ik mijn senior pictures voor in het jaarboek. Alle meiden moesten verplicht een zwart lange mouwen shirt aan en alle jongens moesten verplicht een witte blouse met stropdas en een zwart colbert aan.



Toen ik volgens de fotograaf goed zat was het tijd om de foto te maken. Dus ik deed mijn haar goed en daar zat ik dan, met mijn hoofd gek schuin en een nep lach. Kwam er op dat moment een vrouw aan die telkens aan mijn haar zat om het ‘goed’ te doen. Maar ze maakte het alleen maar lelijk en raar. Ze probeerde zelfs mijn scheiding te veranderen. En ik dacht echt: blijf van mijn haar af, ik wil mijn haar gewoon zoals ik het in het begin had. En dan hup snel een foto maken en weg. Maar nee hoor het duurde echt super lang, en elke foto die de fotograaf maakte deed die vrouw mijn haar weer anders...


Uiteindelijk waren de foto’s gemaakt, en mocht ik uit 10 foto’s een foto kiezen voor in het jaarboek. Ik dacht daar moet vast wel een leuke foto tussen zitten, maar nee hoor allemaal superlelijk, want ja wat had ik ook eigenlijk verwacht. Ik stond er heel gek op met echt een gek geforceerd hoofd. Maar ik moest een foto voor het jaarboek kiezen, en de fotograaf had alle foto’s genummerd van 1 tot 10. Ze liet alle foto’s 1x zien en dan moest ik zeggen welke ik in het jaarboek wilde. Op dat moment kwam er al een jongen binnen voor zijn senior foto. Dus ik moest snel een foto kiezen, maar omdat ze elke foto maar 1x voor 3 seconden liet zien kon ik echt niet goed zijn welke foto nou het best was. Dus toen heb ik maar een random nummer gezegd dus nu geen idee welke foto in het jaarboek komt. Maar daar kom ik dan maar in het eind van het schooljaar achter...



20 september:

Deze dag stond een dagje naar hersheypark gepland samen met mijn gastgezin. Hersheypark is een amusementspark met allemaal achtbanen en eetkraampjes, eigenlijk is het net als Walibi. Het thema van het park is Hershey, de eigenaar van verschillende soorten snoep en chocola. Zoals Reese’s, jolly rancher, twizzlers en Hershey kiss chocola.


De eerste attractie waar we in gingen was een superhoge en stijle achtbaan over de kop. Hier was ik echt wel een beetje bang voor haha. Maar mijn gastzusje en mijn gastouders hadden me overgehaald om erin te gaan. Dus toen zijn we met zijn vieren in de achtbaan gegaan. Met als eindstand dat ik het eigenlijk echt superleuk vond en nog een x wilde.

Nadat we in meerdere attractie’s waren geweest was het tijd om te lunchen. En of course had ik typisch Amerikaans eten, het was iets waar ik zelf nog nooit van had gehoord. Het heet een ‘walking taco’, en het is een kleine zak doritos chips waarbij ze gewoon gehakt/kip, sla, sour cream, kaas en salsa in de zak doen. Daarna schudden ze de zak en dan is het klaar. Het was best lekker maar wel heel raar haha. Als drinken had ik een soort sprite besteld en toen de vrouw achter de balie een grote cup voor mijn drinken pakte, vroeg ik: ‘eeuhm sorry maar heeft u misschien ook een small’ waarop de vrouw achter de balie antwoordde dit is een small. En op dat moment dacht ik echt, jupp ik ben echt in Amerika, het land waar alles extra groot is. De cup was namelijk echt het formaat van een large.

Na de lunch zijn we nog in veel meer attracties geweest en toen kwam er alweer een einde aan de geslaagde dag. :)



Dit was mijn update voor nu, eind oktober komt er denk ik weer een nieuwe update. Misschien iets eerder, misschien iets later. xx


Ik zie je graag terug op mijn reisblog, en laat gerust af en toe een berichtje achter! :))

Reacties

Reacties

Michel Koehorst

Hoi Lara,

Wat een leuk verhaal, mooi om te lezen dat je het naar je zin hebt. Ben erg benieuwd naar de oktober update ;-)

Groetjes
Oom Michel

Familie van Nijkerken

Hoi Lara, wat leuk om te lezen wat je tot nu toe allemaal al beleefd hebt en fijn om te zien dat je zo geniet van alle dingen. Blijf vooral zo schrijven het is zo leuk om dit te lezen.
Geniet en we lezen graag je avonturen.

Lieve groeten van ons

Papa

Superleuk geschreven, had natuurlijk het meeste al gehoord :) Zie het allemaal zo voor mij...
Je kunt zo bij een tijdschrift werken.

Tibi

Aahww wat leuk allemaal!!!

Oma Riet

Lieve Lara, wat een mooi verslag heb je gemaakt fijn dat je ook een leuk team hebt heel veelplezier en eenfijne tijd verder kusjes Oma .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!